Kuznia

Kuźnia to strona o projekcie MF


#1 2013-02-18 01:57:16

Witchking

Administrator

Zarejestrowany: 2012-11-03
Posty: 255
Punktów :   

Umiejętności

Czy w homm jest jeszcze miejsce na jakieś nowe umiejętności? Czy da się tam jeszcze wcisnąć coś sensownego?

Do tej pory spotkałem się tylko z jednym pomysłem na umiejętność który zdał mi się sensowny, Mam na myśli fortyfikacje czyli zdolność poprawiającą wytrzymałość naszych murów (tak w skrócie). Sam rozważałem jeszcze umiejętności związane z runami lub miksturami jeśli te weszły by kiedyś do gry.

Da się wymyślić jeszcze coś innego sensownego?

Jeśli macie jakieś pomysły to zapraszam do rozmowy.

Sam przedstawię najciekawsze pomysły jakie znalazłem na df2

Górnictwo
Zwiększa efektywność działania kopalń

Kupiectwo
Zmniejsza ceny na rynku

Offline

#2 2013-02-18 10:26:23

Hobbit

GKH TEAM

Zarejestrowany: 2012-11-04
Posty: 156
Punktów :   

Re: Umiejętności

Górnictwo i kupiectwo można zastąpić z powodzeniem finansami. No chyba że tyczyłoby się to również kopalni innych surowców - wtedy zestaw bohaterów z górnictwem zdebalansowałoby grę, sama umiejętność zaś zdetronizowałaby nawet mądrość i ofensywę. Fortyfikacja zaś sprawiałaby, że wszystkie pozostałe umiejki danego bohatera (może poza paroma) byłyby bez sensu, bo i tak cały czas byśmy go trzymali w mieście na wypadek oblężenia.

Osobiście uważam, że nie ma za bardzo miejsca na nowe umiejętności drugorzędne - pod tym względem gra spełnia swoją rolę (może tylko niektórym przydałby się mały boost). Jedyne zdolności, jakie faktycznie mogłyby mieć jakieś zastosowanie, to te sprawdzające się tylko na niektórych mapach oraz przeciwieństwa już istniejących (z naciskiem na te pierwsze). Reszta możliwych zdarzeń jest raczej już wzięta pod uwagę przez autorów gry, toteż dodatkowe komplikacje mogą doprowadzić do chaosu znanego z H4 (sorry, Mosqua ).

Z takich sensowniejszych, jakie przychodzą mi do głowy (nazwy do zmiany):

Załadunek - zabiera mniej niż 100% punktów ruchu przy wchodzeniu na statek oraz wyjściu na ląd (w sensownych granicach rzecz jasna).
Eksploracja podziemi - zmniejsza liczbę punktów ruchu zabieranych przy zwiedzaniu podziemi (w znaczeniu poziomu mapy, nie terenu).
Okopanie się - zwiększa współczynniki ataku i obrony w chwili, gdy jesteśmy atakowani przez innego gracza.
Groza - zmniejsza morale przeciwnika.
Fatum - zmniejsza szczęście przeciwnika.


IMMA CORMORANT BITCHES

Offline

#3 2013-02-18 16:08:21

Bistro22

Użytkownik

Zarejestrowany: 2012-11-04
Posty: 121
Punktów :   

Re: Umiejętności

Bardzo ciekawy oryginalny pomysł Witchking no i Hobbit również niczego sobie he he. Przydało by się też coś takiego że gdy podnosimy surowce jak np. Złoto , Kamień czy Rtęć lub Artefakty , przedmioty jak Skrzynie ze Złotem bądź Doświadczeniem czy np. jakiś Łuk , Tarczę i etc. bez zabierania pkt. ruchu przy tym coś jak w disciples ale nie aż tak oczywiście lub w Homm V wiem że była taka umiejętność chyba to była Łowca Skarbów nie pamiętam dokładnie no coś w tym stylu tak czy inaczej

Offline

#4 2013-02-24 02:43:12

Lord Hawk

Użytkownik

Zarejestrowany: 2013-02-18
Posty: 15
Punktów :   

Re: Umiejętności

Faktycznie umiejętności w homm 3 są dość dobrze przemyślane i nie jest łatwo wymyślić coś sensownego, a pierwsze co przychodzi do głowy w tej kwestii to poprawa tych słabszych jak np. sokole oko, ale dużo z tego zostało już poprawione w wogu [choć niektóre można by w iny sposób ulepszyć].

Hobbit napisał:

Załadunek - zabiera mniej niż 100% punktów ruchu przy wchodzeniu na statek oraz wyjściu na ląd (w sensownych granicach rzecz jasna).

To bardzo dobry pomysł i zostało to już w pewnym sensie zrobione do woga, jednak jako ulepszenie nawigacji i jest to do ściągnięcia razem z innymi "ulepszaczami" skilli na rosyjskim forum o homm 3. Całośc nazywa się "skrypt 79".

Wracając jednak do propozycji, przydała by się "rekrutacja" zwiększająca ilość rekrutowanych jednostek 1-3 poziomu np. 1 poziom +4, 2 poziom +2, 3 poziom +1, jeśli bohater z tym skillem jest w zamku.

Poza tym przydały by się też umiejętności specjalne [mimo że uważam homm V za gorszą kopie homm3 to sam pomysł na unikatowe zdolności rasowe jest dobry, choć samo wykonanie już nie bardzo] dla danej rasy tak jak nekromancja w Nekropolis np:
Castle - zwiększona umiejętność obrony np. 1,5/2/3 lub 2/3/4 [w zależności od poziomu] albo większa ilość kontr w turze [ale to trochę naciągane].
Rampart - wzmocniony atak na poszczególne potwory [wybrane przez gracza] na zasadzie jak w homm V [1/2/3 jednostki] lub poprzez zwiększenie % na wyższych poziomach np 20/30/40%.
Tower - coś co praktycznie doszło już w wogu ale na innej zasadzie, a chodzi dokładnie o uzupełnianie many po zakończeniu tury w walce, w wogu nie wiem na jakiej zasadzie to działa ale jako skill dodawało by to 2/3/4 [lub nawet więcej] many co ture.
Inferno - tutaj pare opcji bo sam nie wiem co lepsze:
- zjadanie zwłok i dodawanie sobie many [coś jak w homm V ale wyglądało by to podobnie jak usuwanie przeszkód z tym że usuwa zwłoki i uniemożliwia ich wskrzeszanie/ożywienie na zasadzie np. 1 x poziom jednostek x ich ilość : 10 lub opierając się na życiu danej jednostki np. HP jednostki x ilośc : 100 [wartości przykładowe].
- ogniste uderzenie po ataku [efekt podobny do tarczy ognia ale po własnym ataku, a nie po oberwaniu od wroga].
- odporność na ogień [odpowiednik czaru], jednostki przy bohaterze z tym skillem mają tą zdolność domyślnie i nie da się jej usunąć, co więcej odporność na ogień czar sumował by się ze skillem co na obu ekspertskich poziomach dało by 100% [przydało by się także ochrona na atak Magoga, chociaż jego fireball to ściema i jest to zwykły obszarowy atak].
Necropolis - bez zmian bo już mają
Dungeon - wzmocnienie czarów np 1,5/2/3 x mocniejsze czary zadające obrażenia w zależności od lvl skilla, a czary "statusowe" np. przyspieszenie mają zwiększoną wytrzymałość czaru.
Stronghold - "w kupie siła", zdolność zwiększająca atak i/lub obronę przy odpowiedniej ilości danej jednostki w zależności od poziomu jednostki np. 1 atak gdy bohater posiada 500 jednostek 1 poziomu lub 30 jednostek 7 poziomu [wartości przykładowe], przy wyższej wartości skilla albo liczba jednostek do dodatkowych bonusów się zmniejsza lub wartość bonusu zwiększa.
Fortress - regeneracja domyślnie na wszystkie jednostki bohatera z tym skillem o wartości 12,5/25/50% HP jednostki lub 25/33/50%.
Conflux - zwiększanie wrażliwości na czary żywiołów u wrogich jednostek [chociaż nie wiem czy nie bedzie to kopia zdolności Dungeonu].

Oczywiście są to tylko propozycje, jednak ciekawiej było mieć takie unikatowe skille. Oczywiście nie potrzeba by było zmieniać już istniejących bohaterów o nowe skille, a jedynie dodać jako skill losowy z możliwością dostania po zdobyciu nowego poziomu.

Ostatnio edytowany przez Lord Hawk (2013-02-25 09:31:32)

Offline

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
www.witchcraft.pun.pl www.pokemon-shadow-black.pun.pl www.samstudchemul.pun.pl www.lisiepysie.pun.pl www.flirciarze.pun.pl