Kuznia

Kuźnia to strona o projekcie MF


  • Index
  •  » Inne
  •  » CZELUŚĆ - pomysł na nowe miasto

#1 2012-12-08 05:54:50

Hobbit

GKH TEAM

Zarejestrowany: 2012-11-04
Posty: 156
Punktów :   

CZELUŚĆ - pomysł na nowe miasto

Kiedy nastąpiło Rozliczenie, fala uderzeniowa nie dotknęła jedynie mieszkańców kontynentu Antagarichu. Wybuch wzburzył morza i oceany oraz roztopił wielkie lodowce w okolicach Vori, podnosząc poziom wody, a co za tym idzie - zalewając brzegi, wyspy. Jednym z poszkodowanych lądów stał się Nighon - wielki system podziemnych jaskiń z dnia na dzień stawał się podwodnym światem odciętym zarówno od Enroth, jak i Axeoth.

Fortece Nighonu zatonęły. Suwereni i czarnoksiężnicy zostali żywcem zatrzaśnięci przez swoje własne środowisko. Większość z nich nie zdołała przeżyć i ich ciała stały się ozdobą dla ruin lochów. Razem z nimi na śmierć poszła ich własność - tysiące mniej lub bardziej zmutowanych istnień, nienaturalnych efektów eksperymentów nad żywymi organizmami nie dało rady się przystosować do nowych warunków.

Jak zawsze jednak były pewne wyjątki. Nieliczni czarownicy przeżyli kataklizm poprzez eksperymenty z nekromancją. Zaczęli od własnych ciał, stając się liszami bądź innymi nieumarłymi istotami i zapewniając sobie bezpieczeństwo względem braku powietrza, a także długowieczność. Potem rozpoczęli odbudowywanie niedawnej potęgi na ofiarach kataklizmu. Wśród ocalałych było wielu kontynuatorów pracy Agara, Clankera i innych szalonych magów, toteż zgodnie z jego tradycją zaczęli nie tylko wskrzeszać trupy do pierwotnej postaci, ale też tworzyć nowe, lepiej przystosowane do wodnego środowiska istoty na bazie tych starych.

Na kontynencie dla nekromantów trwały w tym czasie ciężkie czasy. Choć morze trupów było marzeniem każdego nekromanty, a śmierć wielu z nich wyeliminowała konkurencję dawniej panującą wśród elit Deyji, entuzjazmu nie podzielały zdziczałe ludy ocalałych, którzy widzieli w nieumarłych nie tylko zagrożenie, ale też i rywali w zdobywaniu surowców. Prócz tego rozpoczął się proces odtwarzania dawnych potęg, toteż nekromanci szybko zrozumieli, że nie ma dla nich tutaj miejsca. Wielu z nich podążyło na powierzchnię Nighonu i tam odnowiło swoje dawne państwo. Z czasem zaczęli współpracować z mieszkańcami tuneli, choć była to współpraca dość chłodna i tylko i wyłącznie pragmatyczna.

Przez tysiąc lat mieszkańcy Nighonu trwali w tym spokojnym stanie, nie mieszając się w konflikty iskrzące się na Antagarichu. Sielanka trwała do czasu, gdy przybył do nich Tarnum - Nieśmiertelny Bohater, który powrócił tutaj z Axeoth, aby wprowadzić ład i porządek na swoich dawnych ziemiach i zakończyć swoją misję ratowania świata. Nekromanci, zafascynowani wiecznym żywotem Tarnuma, zgodzili się pod jego wodzą ruszyć na kontynent i stanąć do walki przeciwko rosnących w siłę imperiom. Choć samemu Tarnumowi przyświecały wielkie idee, nie można było tego samego powiedzieć o jego nowej armii.

Cokolwiek miało się zdarzyć, na pewno świat nie będzie już taki sam.


***

CZELUŚĆ
(nazwa tymczasowa)

Podmieniana frakcja: prawdopodobnie Loch, ew. Nekropolia lub Cytadela
Charakter: technicznie raczej zły, fabularnie "dobry"
Tereny: podziemne tunele Nighonu zalane wodą

Krótki opis frakcji:

Czeluść mieści się w odbudowanych podwodnych ruinach zamków Nighonu. Zamieszkują je dawni czarnoksiężnicy, którzy uzyskali swoją potęgę poprzez praktykowanie sztuki nekromancji, a także byli mieszkańcy Nighonu (ludzcy i mniej ludzcy) czy też bohaterowie przybyli z zewnątrz. Obok deyjańskiej Nekropolii jest to druga nieumarła siła w świecie Antagarichu i choć jest w pewnych kwestiach do niej podobna, to różni się zarówno ogólnym charakterem frakcji, jak i taktyką.

Docelowo Czeluść ma być uzupełnieniem sił Nekropolii, jednocześnie jednak nieco droższym, a przy tym bardziej nastawionym na dłuższe rozgrywki. Główną siłą miasta ma być łączenie magii ziemi i wody, nieumarłe jednostki oraz przewaga miasta w początkowych, a przede wszystkim późniejszych fazach gry. Słabe strony to niewielki odsetek czarów typowych dla nekromancji, słabość i drożyzna w środkowych fazach gry czy też brak stoczni pomimo wodnego charakteru miasta. Podczas walki jest nastawiona raczej na dłuższą potyczkę poprzez niską mobilność, ale też i wysoką obronę i posiadanie 3 strzelców - z tego też powodu armie Czeluści stanowią idealną mieszankę do oblężeń.

***

Bohaterowie:
(nazwy są tymczasowe)

WŁADCA ŚMIERCI
Dawni lordowie Nighonu po ożywieniu w środowisku wodnym zaczęli wykazywać skłonności do magii większe nawet od rycerzów śmierci. Wciąż jednak stanowią znaczące wsparcie dla swoich wojsk - czy to żywych, czy też martwych. Ze względu na izolację ich fortów od reszty świata są zdecydowanie bardziej nastawieni na obronę niż atak.


BALSAMISTA
Biorąc przykład z Agara, wielu czarnoksiężników przeszło przez rytuał przemiany w lisza i zajęło się na stałe sztuką nekromancji. Jednocześnie jednak nauczyli się wykorzystywać swoje wodne środowisko, ażeby efekty ich prac były jeszcze lepsze. Siła balsamistów nie zmieniła się od czasów sprzed Rozliczenia - dalej stawiają moc powyżej wiedzy.

Bohater specjalny:

http://i42.tinypic.com/161dh7o.gif

TARNUM
Żyjąc przez 1000 lat w Axeoth jako pustelnik, Tarnum zostaje ponownie wezwany przez Przodków, ażeby ostatecznie uratować mieszkańców Enroth przed zagładą z rąk starożytnej technologii. Kiedy jednak trafia na Antagarich, nie może w nikim znaleźć sojusznika. Rozpaczliwie szukając pomocy odnajduje porzucone jaskinie Nighonu, by tam wzbudzić zainteresowanie nekromantów. Zmuszony jednoczy się ze swym śmiertelnym wrogiem i rozpoczyna kampanię przeciwko Kuźniom.

***

Line up:
(prawdopodobnie do poprawy)

1. KAPPA
piechota
Nieumarła istota stworzona na bazie ciał troglodytów i wielkich żab. Zdecydowanie masywniejsza, za to wolniejsza od swojego oryginału, o wiele lepiej od niego sobie radzi w przechodzeniu przez podwodne korytarze. Przystosowana do obrony.

2. DUCH
strzelec
Upiory mogą przybierać różne postaci. Pod wpływem czarów nekromanty mogą się łączyć z poszczególnymi żywiołami, władając nimi w mniejszym lub większym stopniu. Duchom Nighonu przyszło łączyć się z obecną wszędzie wodą, coby ją wykorzystywać do celów bojowych.

3. ROZRYWACZ
strzelec
Większy brat bliźniak zombich, wskrzeszone ciała większych humanoidów takich jak ogry czy minotaury. Usuwa się im głowę oraz układ pokarmowy, zaś cały proces uzyskiwania energii ogranicza się do "wtłaczania" w ich ciała martwego mięsa. Dzięki swojej zwiększonej masie mogą rzucać kawałkami swojego własnego ciała we wrogów bez obaw o rozpadnięcie się.

4. KRAB
piechota
Nieumarły stworzony z kości mantikory oraz humanoidów i pancerza skorupiaków, typowa ciężka piechota pilnująca skarbów swoich władców. Pomimo martwych ciał ich wnętrzności są niezwykłe wytrzymałe, a co za tym idzie - kraby stanowią jedne z cięższych przeciwników na każdym polu bitwy.

5. ZGNIŁY MINOTAUR
piechota
W przeciwieństwie do żywych minotaurów te martwe łatwiej znoszą podwodne warunki. Odbywa się to co prawda kosztem siły i swoistej godności, ale dla nekromantów godność swych własnych oddziałów rzadko kiedy ma faktyczne znaczenie, a zawsze lepszy jest słabszy trup od żywego - niezależnie od okoliczności.

6. PLUGASTWO
latający
Dawniej tworzone przez Agara jako zwykłe "zwierzątka hodowlane", plugastwa te zostały dość mocno ulepszone przez balsamistów z Nighonu. Przy nadaniu im nieumarłego charakteru połączono jego ciało z paroma innymi stworzeniami, tworząc iście przerażającą mieszankę. Zachowano jednak przy tym pierwotne cechy zwierzątek Agara, m.in. odporność na magię

7. KRAKEN
strzelec
Kiedy Ajit podczas jednej ze swoich zamorskich podróży ujrzał kłębiące się pod wodą ośmiornice, już doskonale wiedział, w jaki sposób należy jeszcze bardziej udoskonalić beholdery. Jego plan został co prawda wcielony w życie dopiero po katastrofie, jednak efekty musiały być zadowalające. Krakeny zachowują zdolność wykorzystywania swoich oczu do ciskania promieniami w przeciwników, jednak większa masa ciała i ogromne macki sprawiają, że są godne nawet niektórych smoków.

***

Post będzie rozwijany z czasem, przede wszystkim o grafiki i szkice. Wszelkie propozycje oraz komentarze mile widziane, zwłaszcza że trudno mi jest się wypowiadać w kwestiach technicznych czy też fabularnych (nie mam bladego pojęcia, czy to wszystko trzyma się kupy ).


IMMA CORMORANT BITCHES

Offline

#2 2012-12-08 10:59:53

Witchking

Administrator

Zarejestrowany: 2012-11-03
Posty: 255
Punktów :   

Re: CZELUŚĆ - pomysł na nowe miasto

A właśnie z Artem wczoraj mówiliśmy o powrocie Tarnuma;p Zaczynam wierzyć w telepatie:D To po pierwszym rzucie oka zaraz przeczytam dokładniej.

Doczytałem całość. Koncepcja wodnych albo podwodnych nekromantów. Sam koncepcje wzbogacił bym właśnie o podmorskie głębiny. Pomyśle trochę i dorzucę coś od siebie;)

Offline

#3 2012-12-08 13:16:41

Bistro22

Użytkownik

Zarejestrowany: 2012-11-04
Posty: 121
Punktów :   

Re: CZELUŚĆ - pomysł na nowe miasto

Fantastyczny pomysł wiedziałem że coś wymyślisz Hobbicie wystarczyło tylko dobrze pomyśleć i widać już tego efekty . Brzmi nawet lepiej niż mój pomysł z Imperium tyle że ten ROZRYWACZ wydaje się trochę przerażający xD

Offline

#4 2012-12-08 13:33:22

Mosqua

GKH TEAM

Zarejestrowany: 2012-11-04
Posty: 147
Punktów :   

Re: CZELUŚĆ - pomysł na nowe miasto

Podobna koncepcja już przechadzała się przez nasze głowy, zatem ładnie się Hobbicie wkomponowałeś. Całość wygląda poprawnie.

Offline

#5 2012-12-08 15:18:37

Hobbit

GKH TEAM

Zarejestrowany: 2012-11-04
Posty: 156
Punktów :   

Re: CZELUŚĆ - pomysł na nowe miasto

Dziękuję za odzew, miło mi czytać, iż koncepcja przypadła do gustu. Będzie rzecz jasna z czasem powoli rozwijana, czy to przeze mnie samotnie, czy też z pomocą.

A właśnie z Artem wczoraj mówiliśmy o powrocie Tarnuma;p Zaczynam wierzyć w telepatie:D

Wykorzystanie Tarnuma jako nieumarłego wodza wpadło mi do głowy jakiś czas temu... ale przyznam, że dopiero wczoraj się do tego przekonałem.

Sam koncepcje wzbogacił bym właśnie o podmorskie głębiny.

Osobiście wolałbym, coby za bardzo się w wodę nie zapuszczali, ale jak najbardziej taki pomysł jest trafiony. Niewiele jednak by to wpłynęło na koncepcję, co najwyżej rozwinęłoby frakcję pod kątem fabularnym.

ten ROZRYWACZ wydaje się trochę przerażający xD

Taki miał być. Pierwszym pomysłem było danie na trzeci poziom kraba, na czwarty zaś nieumarłej meduzy. Odrzuciłem jednak ten zamysł przede wszystkim z dwóch powodów:
1. Brakowało mi oryginalnych stworów (ile można grać przeróbkami?)
2. Meduzy kojarzą mi się szczerze mówiąc nieco z wodnymi stworzeniami, toteż ich "znekromancenie" wydaje mi się być bezpodstawne.

Rozrywacz to najlepsza nazwa, jaka mi przyszła do głowy. I myślę, że nawet pasuje - szczególnie że ma to być raczej silna jednostka.

Podobna koncepcja już przechadzała się przez nasze głowy, zatem ładnie się Hobbicie wkomponowałeś.

Przez chwilę się zastanawiałem, czy pomysł z podwodnymi nekromantami nie jest nieco przekombinowany, jednak cieszę się, że wy tak nie uważacie. Pytanie tylko: czy fabuła frakcji nie jest sprzeczna z waszym zamysłem dotyczącym świata po Rozliczeniu?


IMMA CORMORANT BITCHES

Offline

#6 2012-12-08 15:29:21

Witchking

Administrator

Zarejestrowany: 2012-11-03
Posty: 255
Punktów :   

Re: CZELUŚĆ - pomysł na nowe miasto

Jeśli ustalimy, że to wstępna koncepcja to wszystko jest ok:) Oczywiście potrzebne były by liczne poprawki byśmy mogli bezpośrednio wykorzystać tą koncepcje. Ogół fabuły zdaje mi się pasować ale to trzeba by pogadać z Artem na ten temat. Biorąc pod uwagę ilość czasu jaki minął od rozliczenia rozluźnił bym więzi związane z Nighonem.

W mojej koncepcji podwodnych nekromantów widziałem przede wszystkim trupy z zatopionej gigantycznym tsunami regny. Upiory piratów. Martwe morskie stworzenia sprzed tysięcy lat. Przegniłe ożywione nekromantyczną mocą.

Offline

#7 2012-12-08 16:06:14

Hobbit

GKH TEAM

Zarejestrowany: 2012-11-04
Posty: 156
Punktów :   

Re: CZELUŚĆ - pomysł na nowe miasto

Well, związki z Nighonem wynikają z tego, że to byli jednak czarnoksiężnicy - i to tacy, którzy "przeżyli" Rozliczenie oraz w większości przypadków również te tysiąc lat, które od niego minęło. Oczywiście nie muszą się do niego bezpośrednio przyznawać (I mean - to jest w gruncie rzeczy kwestia tekstów kampanijnych), niemniej jednak sam system tuneli oraz wyspa pozostały i trudno z tego zrezygnować.

Poza tym popatrzmy również na to od strony technicznej. Jeśli zastępujemy Lochy, to nie dość, że terenem rasowym są podziemia (które co prawda łatwo zmodyfikować), to jeszcze frakcja ta nie ma stoczni - z tych więc powodów miasto martwych piratów raczej odpada. Jeżeli zaś zastępujemy inne miasto, to praktycznie żadne poza Nekropolią (której zastępować w gruncie rzeczy nie wypada ze względu na nekromancję) nie daje takich sposobności pod kątem magii i dostępnych zaklęć jak właśnie Lochy. Dlatego też sensowniejsze wydaje mi się przy tym wszystkim stworzenie miasta podwodnych, ale jednak zmutowanych istot, czyli następców Nighonu czy też innych szalonych naukowców z całego Enroth.

No i bądźmy szczerzy - jedną z głównych inspiracji na całą koncepcję tejże frakcji był ten przesympatyczny pan:

http://img854.imageshack.us/img854/2769/89631891.jpg


IMMA CORMORANT BITCHES

Offline

#8 2012-12-08 20:32:10

Mosqua

GKH TEAM

Zarejestrowany: 2012-11-04
Posty: 147
Punktów :   

Re: CZELUŚĆ - pomysł na nowe miasto

Moim zdaniem fabularnie nie kłóci się z najważniejszymi punktami ustalonej fabuły. Ba - nawet idealnie (moim zdaniem) komponuje się do jednego superważnego punktu fabularnego. Mechanicznie może być problem pogodzenia jednostek nieumarłych z żywymi (chodzi o krakena, chyba że tutaj też jakiś myk) w związku z karą na morale. Z tego co pamiętam to nie da się skasować 5 poziomowi nekropolii chmury toksycznej (bez errorów do zignorowania lub nie przez program) zatem tutaj trzeba pod to się podpinać. Chyba, że nie będzie problemów z zaakceptowaniem dwóch miast zdechlaków, gdzie jedno do końca schemat zdechlactwa nie ma.

Tak czy siak - przyglądać się tej idei będę.

Ostatnio edytowany przez Mosqua (2012-12-08 20:33:47)

Offline

#9 2012-12-08 20:54:32

Hobbit

GKH TEAM

Zarejestrowany: 2012-11-04
Posty: 156
Punktów :   

Re: CZELUŚĆ - pomysł na nowe miasto

Jeżeli jakieś jednostki miałyby być nie-nieumarłe, to tylko Kraken i Krab - wtedy jednak trzeba by było dać im niewrażliwość na morale. Wydaje mi się jednak, że jeżeli mamy do czynienia z nieumarłymi zwierzątkami Agara, to i pozostałe stwory mogą być uczynione nieumarłymi, całe miasto zaś stanowiłoby wtedy drugą nieumarłą siłę w grze. O tyle słabszą, że - z tego co wiem - trudno jest technicznie obsługiwać zaklęcia, które mogą się ukazać w gildii magów, a co za tym idzie - frakcja musiałaby iść śladem za Lochami (ewentualnie Cytadelą, czego jednak wolałbym nie robić) i zrezygnować z czarów typowych dla nieumarłych.

EDIT: Tak co do podmiany Nekropolii - z powodu umiejętności nekromancji takie rozwiązanie by mogło rozwalić balans, poza tym jest zwyczajnie nudne. Nie polecam.

Ostatnio edytowany przez Hobbit (2012-12-08 20:56:13)


IMMA CORMORANT BITCHES

Offline

#10 2012-12-16 10:58:25

Yami

Użytkownik

Zarejestrowany: 2012-11-03
Posty: 10
Punktów :   

Re: CZELUŚĆ - pomysł na nowe miasto

To miasto wydaje mi się genialne chociaż te minotaury nie za bardzo reszta oryginalna, bardzo przypomina jeden ze starych projektów morskiego miasta chociaż może tylko z nazw bądź niektórych opisów.

Offline

#11 2012-12-16 17:37:58

Bistro22

Użytkownik

Zarejestrowany: 2012-11-04
Posty: 121
Punktów :   

Re: CZELUŚĆ - pomysł na nowe miasto

Hobbicie przyznam że TARNUM wyszedł tobie zajebiście bardzo dobrze znaczy jego portret wygląda prawie jak żywy heh jeśli wiesz co mam na myśli .

Nie używamy wulgaryzmów

Offline

#12 2012-12-16 20:41:10

Hobbit

GKH TEAM

Zarejestrowany: 2012-11-04
Posty: 156
Punktów :   

Re: CZELUŚĆ - pomysł na nowe miasto

chociaż te minotaury nie za bardzo reszta oryginalna

Chciałem zachować związki z Nighonem... ale jednostki jak najbardziej mogą być nieco zmienione.


IMMA CORMORANT BITCHES

Offline

#13 2012-12-17 10:08:50

Bistro22

Użytkownik

Zarejestrowany: 2012-11-04
Posty: 121
Punktów :   

Re: CZELUŚĆ - pomysł na nowe miasto

Hobbit zamiast Minotaura może dodaj coś na podobieństwo Wampira mam coś podobnego na myśli : http://www.texaninthephilippines.com/wp … anggal.jpg lub coś większego i równie niebezpiecznego : http://upiorny-prime.blog.onet.pl/2009/ … aturzenie/ ten potwór nawet by pasował ale to już ty oceń . A i co do mojego powyższego postu z "Wulgaryzmem" , więcej się to nie powtórzy .

Offline

#14 2012-12-17 17:02:27

Hobbit

GKH TEAM

Zarejestrowany: 2012-11-04
Posty: 156
Punktów :   

Re: CZELUŚĆ - pomysł na nowe miasto

Hobbit zamiast Minotaura może dodaj coś na podobieństwo Wampira mam coś podobnego na myśli : http://www.texaninthephilippines.com/wp … anggal.jpg

Nie jestem pewien, czy na pewno by pasowało, zwłaszcza że jednak unikałbym więcej niż jednej jednostki latającej (niech to miasto jakąś słabość ma ), ale jakiś pomysł to zawsze jest... choć dalej wolałbym minotaura.

lub coś większego i równie niebezpiecznego : http://upiorny-prime.blog.onet.pl/2009/ … aturzenie/

Myślę, że jednak nie potrzebujemy drugiego zombiakowatego stwora. Dzięki jednak za grafikę, koncepcja ta może nawet pasować do "rozrywacza".

Ostatnio edytowany przez Hobbit (2012-12-17 17:52:17)


IMMA CORMORANT BITCHES

Offline

#15 2012-12-17 19:28:58

Bistro22

Użytkownik

Zarejestrowany: 2012-11-04
Posty: 121
Punktów :   

Re: CZELUŚĆ - pomysł na nowe miasto

Spoko Hobbit przynajmniej coś sobie już wybrałeś . Chciał bym również podkreślić że w tym drugim linku nie tylko znajdziesz Medyczne Wynaturzenie ale i inne nieumarłe istoty jak Widmo , Upiorny Saracen , Jingashi , Bestię znad Prypeci , Zmechanizowanego Trupa , Nekrotycznego Kolosa itd... . Więc gdy byś nie miał pomysłu na którąś ze swoich jednostek to zawsze możesz do niego zerknąć i znaleźć coś co cię zainteresuje a przynajmniej tak mniemam

Ostatnio edytowany przez Bistro22 (2012-12-18 09:11:40)

Offline

  • Index
  •  » Inne
  •  » CZELUŚĆ - pomysł na nowe miasto

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
www.wscieklewilki.pun.pl www.pokemon-master-game.pun.pl www.teatr-przedmiotu.pun.pl www.laurowa.pun.pl www.biomaterial.pun.pl